AUDI A4 B5

Za maksymalnie 6 tysięcy złotych można kupić nie tylko małego miejskiego hatchbacka czy rodzinnego kompakta, ale także pełnoprawny samochód klasy premium! Audi A4 wyśmienicie się prowadzi, oferuje typowo niemiecką jakość i kusi szerokim wyborem na rynku wtórnym. Można go brać w ciemno? To raczej odradzam! Niestety ma pewne niedomagania, na które dla swojego dobra powinni uważać kupujący.
Ceny
Ceny Audi A4 generacji B5 na rynku wtórnym zaczynają się od 3,5 tysiąca złotych. Skąd tak niska kwota? Mimo iż mówimy o limuzynie klasy premium, auto ma swoje lata. Premiera modelu odbyła się w roku 1994. Budżet ograniczony kwotą sześciu tysięcy oznacza naprawdę szeroki wybór i możliwość zakupu Audi pochodzącego maksymalnie z roku 1998. Poszczególnie egzemplarze oferują zróżnicowany standard wyposażenia. O ile na pokładzie modeli sprzedanych w ciągu dwóch pierwszych lat produkcji może brakować poduszki powietrznej pasażera czy klimatyzacji, o tyle nietrudno znaleźć auta, które posiadają skórzaną tapicerkę, lampy ksenonowe czy zaawansowany system stereo.
Silniki i spalanie
Najpopularniejsza wersja? Benzyniak
Trzon oferty rynkowej stanowi A-czwórka napędzana 1,6-litrowym benzyniakiem. 8-zaworowy motor jest świetnie znany właścicielom aut koncernu Volkswagena. 101 koni nie zapewnia Audi imponujących osiągów i warunkuje wysokie spalanie (około 10 litrów benzyny w mieście). Zaletą jednostki jest ogromna trwałość. Sporo jest także egzemplarzy wyposażonych w 1,8-litrowego benzyniaka. Za sprawą mocy 125 koni limuzyna przyspiesza do pierwszej setki w 10,5 sekundy. Przyzwoity wynik jest okupiony wysokim spalaniem. W mieście motor potrzebuje nawet 11,5 litra benzyny i co gorsze, może źle znosić współpracę z instalacją LPG!

Nie zwodny diesel TDI
Szczególnie łakomym kąskiem jest A4 wyposażone w turbodoładowanego diesla. Silnik 1,9 TDI posiada 90 lub 110 koni mechanicznych. Słabszy wariant rozpędza auto do setki w 13,3, a mocniejszy 11,3 sekundy. Jednocześnie jednostki są wyjątkowo oszczędne. Podczas spokojniej jazdy w trasie kierowca może ograniczyć spalanie nawet do około 5 litrów ropy! Na rynku wtórnym sporadycznie trafiają się również modele napędzane 2,6-litrową V-szóstką (150 KM) lub motorem 2,5 V6 TDI (150 KM). Oba bardzo dobrze radzą sobie z masą niemieckiej limuzyny, jednak charakteryzują się stosunkowo wysokim zapotrzebowaniem na paliwo. Benzyniak potrzebuje nawet 13 litrów benzyny w mieście.
Nietrudno oprzeć się wrażeniu, że Audi A4 B5 to naprawdę przemyślane i dobrze zaprojektowane auto. Jest trwałe, do tej pory wygląda elegancko, a za sprawą szerokiej oferty na rynku wtórnym nie ma problemu ze znalezieniem właściwej wersji. Niestety Niemcy nie wystrzegli się błędów. Gdzie ukrywają się wady? W pierwszej kolejności drażnić będą drobne problemy z elektryką. Drugim i bardziej poważnym problemem okażą się nietrwałe tuleje przedniego zawieszenia. Ich wymiana z całą pewnością odbije się właścicielowi kosztowną czkawką!
Na koniec, jestem wielkim fanem Audi A5 B5 ponieważ, za niewielkie pieniądze możemy mieć naprawdę dobrą limuzynę! Jednak jeżeli będziemy mieli pecha i trafimy na wykończony egzemplarz, to auto jest studnią bez dna, będziemy inwestować a i tak będzie się psuło. Jednak ja osobiście kocham ten model za przełom jakiego dokonałna rynku. Do zobaczneia w kolejnym blogu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz